Hemeroteca
56è Pessebre Vivent de Sant Fost
01/01/202356è Pessebre Vivent de Sant Fost
01/01/2023Parc de Nadal
02/01/2023Espai Munta titella
02/01/2023Titelles "En Bernat el Pescador"
02/01/2023de Galiot
Reserva d’entrades representacions entrapolis.com del 12 al 23 de desembreTeatre
Concert d'any nou
02/01/2023Cavalcada de Reis
03/01/2023Ses Majestats Els Reis d’Orient recorreran els carrers de Sant Fost el 5 de gener a partir de les 16.30 h
Sessió extraoridinària del Ple Municipal
03/01/2023Demà dimecres 4 de gener a les 12.00 h se celebrarà una sessió extraordinària del Ple Municipal a la Sala de Plens de l'Ajuntament
Parc de Nadal
03/01/2023Espai Munta titella
03/01/2023Titelles "El Nadal i Els Reis d'Orient"
03/01/2023Parc de Nadal
04/01/2023Espai Munta titella
04/01/2023Titelles "El Nadal i Els Reis d'Orient"
04/01/202356è Pessebre Vivent de Sant Fost
06/01/202356è Pessebre Vivent de Sant Fost
06/01/202356è Pessebre Vivent de Sant Fost
08/01/2023Tens una idea de negoci o un projecte empresarial entre mans?
09/01/2023💼 Si ets emprenedor, pots demanar hora per aconseguir un servei individualitzat d'assessorament.
💼 Si ja tens l'empresa creada també t'ajudem a revisar i avaluar la situació actual de l'empresa a fi de definir un pla d'acció de millora.
Demana’ns cita al mail mfernandez@santfost.cat.
Iniciem l’any sent solidaris, dona sang el dimecres 25 de gener a la tarda!
10/01/2023La donació de sang és un acte solidari i de participació ciutadana. Per al donant només és un moment, per a molts malalts pot suposar la vida.
Dijous 5, la nit més màgica amb la visita de Ses Majestats els Reis d'Orient per les cases de Sant Fost amb el porta a porta
11/01/2023Amb l'emoció a flor de pell els més petits del poble van fer l'entrega de les seves cartes als Reis Mags quan visitaven les seves llars.
Arranjament laberint de l'Avinguda Aragó
13/01/2023S'han executat els treballs de condicionament del laberint de l'Avinguda Aragó per tal de restaurar-lo i aplicar millores per la seva conservació futura.
Un nou grup de gent gran de Sant Fost torna a visitar el recinte modernista de Sant Pau
16/01/2023Dijous passat, es va realitzar la sortida prevista per a la gent gran al Recinte Modernista de Sant Pau, aquesta segona sortida es va organitzar arran de la gran demanda que va tenir la primera excursió el dia 15 de desembre.
"L'univers de la llum" Un conjunt tecnològic d'última generació, una experiència Nadalenca en un entorn extraordinari, declarat Patrimoni Mundial per la UNESCO
Aquesta activitat s'està duent a terme a Barcelona enguany fa dos anys.
Des d'Alcaldia després del gran èxit de convocatòria es plantejarà organitzar-ne un altre quan torni a Barcelona el desembre del 2023.
Programa d’assessorament formatiu i ocupacional a Sant Fost
18/01/2023Ara què estudio? Vull començar a treballar i no sé què fer... Aquestes són qüestions amb les que el jovent s’hi troba i que l’Ajuntament n’és conscient de la seva importància. És per això s’ ha establert al municipi el programa del SOC basat en assessorar i acompanyar en el procés de transició del sistema educatiu al sistema laboral i/o ocupacional.
Aquest servei va adreçat a les persones de 16 a 29 anys, el segon i quart dimarts de cada mes, amb l’opció de matí de 9h a 14h a l’institut Alba (per als estudiants de l'institut) i l’opció de tarda de 15:30 a 18:30h a l’Ateneu.
Per més informació podeu contactar:
Telèfon: 667 85 39 74
Mail: orientaciojuvenil@vallesoriental.catEliminem el rizoma de la canya americana a la Font de les Heures
20/01/2023La canya americana (Arundo donax) és una espècie al·lòctona invasora amb una altíssima capacitat d’ocupar grans extensions, de manera ràpida i amb una densitat elevada i a més, el desenvolupament del seu rizoma (arrels) en grans masses pot ser contraproduent respecte a l’estabilitat dels talussos de la llera, ja que pot desplaçar-se en bloc.
Entre les problemàtiques associades a la canya americana, trobem:
- Desplaçament de la vegetació i fauna autòctona
- Impacte paisatgístic
- Inestabilitat de talussos
- Modificació de cursos fluvial i creació de taps a la llera de rius i rieres
- Elevat consum hídric
- Gran cost de manteniment
- Problemes de plagues
El sistema de tiges horitzontals i subterrànies de la canya, amb aspecte d’arrel, adquireixen importants desenvolupaments, de manera que en cremar la seva part aèria o simplement tallant-la, rebrota de nou ràpidament.
En aquest sentit, per a una eliminació amb èxit de la canya americana és imprescindible, a més de retirar la part aèria, eliminar totalment el rizoma. Aquesta eliminació completa del rizoma de la canya és el que estem realitzant actualment al tram de la Font de les Heures.
En el cas del rizoma, és molt important excavar almenys els primers 50 cm de profunditat amb una retroexcavadora, i posteriorment triturar el residu vegetal a menys d’un cm o bé transportant el residu a un gestor de residus vegetals. Per assegurar que la zona d'actuació a la Font de les Heures es revegeta, i s'eviti la proliferació de nova canya, s 'ha previst una sembra manual amb herbàcies autòctones en totes les zones on s’extreu la canya. A més, al cap de 15 dies d’haver extret completament la canya americana es farà un manteniment on s’arrancaran els petits rebrots que puguin aparèixer de manera manual. Es farà un segon i tercer manteniment del tram cara a mitjans de la primavera següent i a inicis de l’estiu següent.
Finalment, en aquest tram també estem eliminant exemplars d’altres espècies invasores com la troana (Ligustrum lucidum) i l’aliant (Ailanthus altíssima) i també es farà una plantació dispersa d’uns 400 exemplars amb espècies autòctones.
Aquestes actuacions han estat subvencionades per l’Agència Catalana de l’Aigua.
L'Ajuntament posa a disposició dels veïns i veïnes sacs de sal davant l l'onada de fred
23/01/2023Encarem una setmana de fred intens i amb la possibilitat de neu a cotes baixes. És per això, que cada matí a primera hora, la Protecció Civil és l’encarregada d’escampar sal per diferents carrers del municipi.
El Senglar a Catalunya: accions locals a Sant Fost
24/01/2023La població de senglars a Catalunya ha crescut exponencialment a la darrera dècada. Les dades que aporta el Pla estratègic pel control de danys del senglar a Catalunya 2025, presentat pel departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, evidencia amb dades la realitat del senglar a Catalunya:
‐ 1.840 expedients de danys a l’agricultura a Catalunya el 2021
‐ Prop de 3.000 accidents de trànsit a provocats per senglars
‐ Disseminació de malalties infeccioses com la tuberculosi, la triquina i la pesta porcina africana (PPA).
‐ Impactes sobre la biodiversitat.De fet, Carme Rosell, experta en senglars, gestió de conflictes amb fauna i directora de la consultoria ambiental Minuartia, admet que les mesures preses fins ara a Catalunya "no han aconseguit posar-hi fre". La qüestió és que en 20 anys la població s'ha multiplicat per la gran capacitat d'adaptació als hàbitats, perquè els senglars mengen tota mena d'aliments, són molt prolífics i per la manca de depredador salvatge.
A Sant Fost de Campsentelles aquestes últimes setmanes hem presenciat diferents batudes de senglars. Aquesta acció, en cap cas és promoguda ni dirigida per l’Ajuntament. La competència d’aquesta acció prové de la Societat de Caçadors alineat amb la Generalitat per al control de danys del senglar que actua arreu del territori català. La Societat de Caçadors segueix la regulació de l’ordre de vedes 2022-2023, RESOLUCIÓ ACC/821/2022 i Resolució ACC/2716/2022 , i te l’obligació de senyalitzar la zona de caça. Cada associació decideix les dates de les batudes, sempre emmarcat dins de les dates que la Generalitat de Catalunya assigna. Al municipi de Sant Fost, l’Associació de Caça centra l’acció del senglar els dissabtes (aprovat per la seva assemblea) i l’Ajuntament únicament fa d’altaveu per als veïns i veïnes de Sant Fost, a la fi d’informar i evitar les possibles accidents.
D’altra banda, l’Ajuntament, dins de les seves competències, treballa un pla de gestió ètic per poder donar sortida a aquesta problemàtica cada cop més palpable. El 21 de desembre de 2021, es va anunciar una acció, emmarcada en un conveni amb col·laboració de la UAB, de captura centrada en el desenvolupament de vacunes immunocontraceptives en animals joves. Actualment, es segueix treballant per al desenvolupament de la vacuna, però malauradament escara es troba es fase inicial del projecte. Tanmateix, tampoc han pogut resoldre l’obtenció del permís per un nou espai on tenir els animals en observació, segons va comunicar el 19 de gener de 2023 la mateixa UAB a l’Ajuntament. És per això que, de moment, no es preveuen les actuacions d’aquest pla, almenys fins agost-setembre de 2023.
Les accions ètiques que promou l’Ajuntament per al control del senglar i l’acció de la caça no són incompatibles donat que les accions de caça es du a terme en el animals dins del seu hàbitat, i els exemplars als que es poden vacunar s’haurien de retirar del seu entorn natural i situar-los en un espai d’observació controlat (segons conveni signat).
Des de l’Ajuntament de Sant Fost, continuem treballant amb la Generalitat, l’associació de caçadors i d’altres actors implicats per fer front a aquesta situació tan greu a fi de minimitzar l’impacte del creixement desmesurat del senglar i evitar els danys que provoca en l’agricultura, entorns urbans, zones verdes, el risc d’accidents entre d’altres.
Per més informació, podeu consultar les següents fonts:
PLA ESTRATÈGIC PEL CONTROL DE DANYS DEL SENGLAR A CATALUNYA 2025
Noticies Sant Fost - Pla de control de porcs senglars
Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural – Normativa de caça
EL PAÍS - El fracaso de la lucha contra el jabalí: Cataluña encara la emergencia cinegética